Опис
досвіду роботи
керівника
гуртків «Школа успіху» та «Точка зору»
Микитенко
Світлани Анатоліївни з методичного питання
«Лідерство
як запорука громадської активності»
Наш час потребує не однотипного
характеру людей, а лідерів нової формації, людей компетентних, відповідальних,
здатних мислити не ординарно та приймати
нестандартні рішення. Саме таким,
на мою думку, й має бути сучасний педагог-позашкільник, особливо в наш час, коли зруйновано
межу між добром і злом, між моральним і аморальним. Педагогом, який не тільки
має багаж знань, а педагогом-лідером, який поведе дітей за собою, зробить так,
щоб вони йому повірили, наслідували його. Тому я і обрала методичне питання
«Лідерство як запорука громадської активності».
Пріоритетом обраної освітньої моделі моєї роботи на гуртку є прагнення підготувати особистість підлітка
до тих життєвих ситуацій, в яких йому доведеться діяти в майбутньому, доступними
засобами, в контексті особистісно-орієнтованого навчання, допомогти перейти
йому на якісно новий рівень розвитку, трансформувавшись у суб’єкта власної
життєтворчості та життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише
йому місце в людському соціумі, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов,
що змінюються.
Для реалізації методичного питання, я використовую такі
методи роботи із старшокласниками:
ü Виступ - завдяки
цій вправі діти більше запам'ятовуватимуть і будуть звикати до публічних
виступів;
ü Вимушені дебати – спонукають
гуртківців дистанціюватися від власних переконань і вчить їх більш широко
мислити і розглядати питання під різними кутами зору;
ü Медіація —
методика посередництва при розв'язанні конфлікту — це створення атмосфери,
при якій діти можуть відкритися, знайти спільну мову і виробити свої власні
рішення;
ü Mind
Maps або інтелектуальна
карта - така активність
навчить дітей системно мислити і упорядковувати вивчений матеріал;
ü Робота над
помилками - це показати підліткам їх помилки і подивитися, чи можуть
вони визначити, що є правильною відповіддю. Таким чином добре переглядати
матеріал минулих занять, тоді діти його краще запам'ятають і активізують
пам'ять і мислення.
Ці інтерактивні методи навчання, допомагають мені у проведенні не лише
рядового заняття, а й в організації масштабних масових заходах, зокрема таких,
як сесія Долинського районного парламенту дітей. Але це не означає, що я не
використовую прості методи роботи з дітьми таких як бесіда, розповідь, презентації,
робота в групах, колективно творча справа, діалог та ін.
Самоосвіта
також важлива складова саморозвитку, тому я постійно оволодіваю та поглиблюю свої знання із використання різних
форм ІКТ для роботи в онлайн режимі.
Інформаційні постери (плакати) – це один із найпоширеніших видів візуалізації
інформації, це коли розміщується великий обсяг інформації яка подається у
вигляді схем, таблиць, фото, ілюстрацій і чітко, яскраво, лаконічно відображає
будь- яку інформацію. У нашій з дітьми роботі - це на сьогодні з найпоширеніших
та найбільш використовуваних видів подачі звітів.
Організовувала онлайн – челенджі на сторінці Facebook, розробляла
онлайн- квести та створювала навчальні, розважальні, соціальні, виховні
відеоролики у програмах Icecream Video Editor, Movavi,
VideoShow. Також оргінізувувала онлайн-зустрічі
юних лідерів органів учнівського самоврядування у facebook messenger, на
платформі Zoom. А ще оволоділа платформою Prometheus
та пройшла онлайн - курси на тему "Ефективна взаємодія органів
місцевого самоврядування з громадськістю", «Діджитилізація молодіжного
руху» та провела сесію Долинського РПД у онлайн форматі із використанням онлайн - дошки Google Jamboard.
Вся ця робота
виконується із дотриманням положення про академічну доброчесність.
Отже,
завдяки використанню інтерактивних методів, застосуванню різних форм роботи, гуртківці набули базових якостей особистості:
ü компетентність – набуття певного досвіду та знань лідера;
ü активність – бути небайдужими при вирішенні нагальних
питань;
ü ініціативність – вносити ідеї та пропозиції;
ü товариськість – відкритість для інших та до спілкування;
ü кмітливість – здатність доходити до суті явищ, бачити
їхні причини й наслідки, визначати головне;
ü наполегливість – проявляти силу волі, завзятість, уміння
доводити справу до кінця;
ü спостережливість – уміння помічати важливе;
ü працездатність – витривалість, здатність напружено
працювати;
ü самостійність – незалежність у судженнях, вміння брати на
себе відповідальність;
ü організованість – здатність планувати власну діяльність,
проявляти послідовність, зібраність.
Результат моєї роботи – це активна участь
і перемоги моїх вихованців:
-
Всеукраїнський
відкритий фестиваль дитячої та юнацької творчості, присвячений Всесвітньому Дню
Землі, номінація «Громадська думка»,
ІІ місце (2020 р);
-
ІІІ
місце в тематичній сесії «Глобальні цілі сталого розвитку. Екологія» фестивалю
«Єврофест - 2020», у рамках відзначення Дня Європи в Україні, (2020 р);
-
ІІ
місце в рейтинговій системі за підсумками роботи у міжсесійний період в
обласному парламенті дітей;
-
ІІІ
місце у дистанційному
Всеукраїнському фестивалі-конкурсі дитячо-юнацької журналістики «STAR WAY» номінація "Поезія".
-
сертифікати за участь:
ü у 2017-2018 навчальному році отримали п’ять сертифікатів
за участь у регіональній інтернет – конференції «Роль дитячого самоврядування в
розвитку територіальної громади» та «Правова культура: сучасні аспекти»;
ü у 2018- 2019 н.р. отримали шість сертифікатів за участь у
регіональній інтернет – конференції «Свідомий вибір як віддзеркалення
громадянської відповідальності» та «Вигравай на старті»;
ü у 2019 – 2020н.р. отримали десять сертифікатів за участь
у регіональній інтернет – конференції «Етичне лідерство», "Лідер та лідерство у
виборчому процесі" та за участь
у Всеукраїнському відкритому фестивалі дитячої та юнацької творчості,
присвяченого Всесвітньому Дню Землі, номінація «Громадська думка»;
ü у 2020-2021н.р поки що отримали один сертифікат за участь у регіональній
інтернет – конференції «Діджитилізація молодіжного руху».
Молодь сьогодні швидко звикає до сучасних новинок та
технологій, але
на перше місце ми завжди повинні ставити ціннісні
орієнтири, культуру та
мораль. Адже ці речі є вічними і саме вони мають лежати в
основі побудови
демократичного
суспільства.
Немає коментарів:
Дописати коментар